Dödsbranden i Biskopsgården – mamman kameraövervakade sin inlåsta dotter
Mamman ska systematiskt ha lämnat sin dotter ensam och inlåst i lägenheten i Biskopsgården – och övervakat henne via kameror medan hon själv var på jobbet, på gymmet eller hos sin partner, enligt åtalet. När det började brinna i februari dog flickan. Då hade hon varit ensam hemma i omkring 19 timmar.